tisdag 12 augusti 2014

Nästan nöjd...




Vilket busväder vi har haft idag!
 
Helt galet, strålande solsken som på två minuter förvandlades 
till nattsvart himmel med blixtar och dunder!
Och sen tillbaks till solsken igen.
 
Och det har varit underbart för mig som har sluppit
att göra något i trädgården så idag när blixtarna lös upp
utanför satt jag igång att tvätta fönster.
Ja, invändigt alltså!

Och sätter jag igång med en sak, så blir det ofta värre. När jag såg
hur fina fönsterna blev så var jag tvungen att måla om fönsterkarmarna med!
Och äntligen har Miltons nya säng fått sitt första lager med färg.
Vi har ju mest varit ute på äventyr så det har blivit alldeles för
lite gjort här hemma. Så idag har jag tagit igen allt och nästan lite till!
Elementet i köket - vitt, karmarna - vita, Miltons nya säng - vit såklart
och lilla köksbordet som barnen har att pyssla på - är vackert vitt igen.
 Jag är nästan nöjd.
Milton säng ska bli klar idag hade jag tänkt
- för jag vill bädda den fint, fint till 
vår lille solstråle!




Och om vi har haft busväder hos oss idag så
hade vi lite bättre tur igår. För igår hade vi pic nic i skogen
med kanelbullar och iskall mjölk. Då passade det bättre utan alltför mycket regn.
 Och det börjar minsann att kännas att den vackra hösten 
snart är här och inte mig emot - älskar hösten,
alla mysiga kläder som börjar dyka upp i alla butikerna, vi tänder massor med ljus,
jag blir mer inredningstokig och vill förändra och åååh, sen vem 
längtar inte efter julen!

Men, jag får längta lite till, så lika bra att genast sätta igång med
Miltons lilla utdragssäng.

Kraaaaaaaaaaaaaaam, sockertoppar, 
ha en härlig tisdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...