söndag 31 augusti 2014

Alltså....




Vilken helg!

Alltså, vilken härlig helg vi har haft!
Som vanligt tar vi det aldrig i livet lugnt, utan dagarna fylls med massor med
trubbel, bubbel och bus.

Fredagen spenderades mest med pyssel - kräftskivepyssel 
och massor med grannbarn som var här och vände upp och ner på huset.
Jag kan väl lugnt säga att jag var liiiiite stressad för att hinna klart
inför lördagens grannparty.



Lördagen är som i ett töcken, i alla fall den första delen.
Jag kikade på hur vädret skulle bli, barnen ville äta ute, grannarna ville nog också 
mysa och spilla ute, men det skulle bli regn.
Närmare sagt ösregn!
Så efter halva lördagen, som startade med fotbollsmatch för Tex, lite extra mathandling
(man kommer väl alltid på lite saker som man borde ha så där i slutklämmen) och alla grannbarnen här, så dukade jag först ute, men sen inne. Baaaaah, vilket arbete! Älsklingen plockade ner vår fina ljusslinga från 
trädgården, hängde upp den i taket i vardagsrummet, lite kräftlyktor och et voila - 
det kändes som om vi var ute, fast vi var inne!

Även vår grannbarn som tyvärr flyttar, kom hit och mumsade glass och busade som om de aldrig skulle busa igen... Puuuuust! Fast söta är de och alla har så roooligt!


Vi hade verkligen en toktrevlig lördag med kvarterets roligaste grannar! Våra barn somnade strax efter 23, precis efter grannbarnen (de som ska flytta) blev hämtade, och sen var det inte 
många minuter innan 
älsklingen och jag sov vår skönhetssömn.
Det är minsann tufft att skratta så där galet mycket!
 
Vi skippade efterätten och valde att äta en utomordenligt god ostbricka istället!

Jag hade så fullt upp att jag inte ens hann fota kräftbuffén...
Det ni, är ju en katastrof!
skrattar
Men det säger kanske också något om hur fantastiskt galet roligt vi hade!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, sockertoppar, nu
 ska jag snart njuta av lite söndag. 
Vi har haft 9 vilda grannbarn här idag och de är fortfarande här!
Kanske borde jag sadla om och bli dagmamma på heltid!
Eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...