lördag 10 januari 2015

En härlig tur...


Friska igen!

Efter en helvetesnatt, båda tjejerna började kräkas lagom till det var dags
att gå och lägga sig!

Jag trodde kanske att det var kycklingburgarna som jag köpte hem till
alla barnen, deras kompis J och till mig som kanske var boven i dramat, men 
det måste ha varit något ifrån skolan eftersom varken jag eller Milton 
har mått annat än strålande.sedan igår (och vi åt också de där burgarna). Och som tur är
så är alla barnen lika pigga som vanligt idag!
De få gånger som busbarnen är sjuka, så sover de oftast bort det onda över natten
och det får man väl kalla en härlig tur!

Idag har vi tagit det extremt lugnt, barnen spelar, tittar på filmer och 
det enda nyttiga jag har gjort är att handla hem massor med
frukt och bär. Ikväll tänkte jag nämligen att vi skulle tokfrossa i just det!
Fjuniga persikor, de blåaste blåbären, syrliga hallon och mumsig kiwi 
- en riktig vitaminbomb!


Det hade varit helt perfekt med en kvällspromenad nu efter vår tidiga middag, men
det blåser storm och det säkraste är att stanna inne. Nu håller jag tummarna att 
det kommer snö istället för regn som de har lovat för då blir det en dag 
i pulkabacken med hela familjen imorgon!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam
och ha en helt ljuvlig lördagskväll, raringar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...