torsdag 8 januari 2015

Så är det för mig - jämt...

vårnyheter

Så har vardagen startat igen!
Och det känns faktiskt riktigt skönt.

Barnen kom hem sprudlandes glada efter första skoldagen. De hade
skrattat, fått nya sittplatser i klassrummet (vilket tydligen är väldigt roligt) och bara haft det hur 
mysigt som helst. 
Att busbarnen älskar skolan är det väl ingen tvekan om!

Milton och jag har också haft en ljuvlig torsdag och vi startade med en 
shoppingrunda till en av våra absoluta favoritstäder - Halmstad!
Vi höll på blåsa av motorvägen när vi körde dit (fy sjuttsingen vad det blåste), men fram kom vi
och jag som var på jakt efter julpynt inför nästa år, kom inte hem med en endaste liten
julgranskula...
Istället fyndade lillgossen och jag massor både på rean och vårnyheter!
Enkel lycka!

Fast är det nästan inte alltid så där
- när man vet precis vad man ska ha, så hittar man inget
och sen när man inte letar efter något, så hittar man alldeles på tok för mycket?
Så är det för mig - jämt!
Och idag blev jag mer är glad, för med söta toppar och koftor till flickorna, flera
tröjor till killarna och jag som inte skulle ha något, kom hem med 
en helt underbart snygg kostym i svart!
Man kan ju inte bli mer är nöjd!
Nu måste jag bara boka in helgens middagsparty också, så jag 
kan använda min nya kostym också.

Alla barnen sussar sött sedan ett par timmar och älsklingen och jag ska krypa upp 
i soffan och varva ner framför någon thriller. Det blir en lugn kväll
och imorgon åker vi nog en runda till skogen med picnic- korgen fullproppad
med godsaker. 

Kraaaaaaaaaaaam, alla fina och ha en härlig
torsdagskväll! Imorgon är det fredag och då ska man ju ha kul, igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...