onsdag 21 januari 2015

Hej mitt vinterland...


Hela världen utanför är vackert vit!

Jiiippiieeee - gissa vad glada alla blev när vi vaknade och hela
hemmet lös upp av snön utanför!
Det är ju såklart inga enorma Alaska- mängder som vi fått då, men
ialla fall.
Man kan ju vara lycklig för det lilla också!

Igår var det en sådan där tosig tvättdag och äntligen är 2 veckors tvätt
rentvättad och jag älskar den nya tvättmaskinen.
skrattar
Ja, det låter kanske töntig, men det gör jag.
Jag skulle lätt kunna slänga in en ny omgång idag, men vi har andra roligheter
på dagens lista.
De stora barnen slutar skolan om exakt 2 minuter
och Milton och jag är redo att gå ut och pulsa i backen redan nu.
Först måste vi inhandla ännu en pulka (den toppenbra vi har, är helt bucklig efter allt åkande)
lite goda bullar ska vi också hinna med att hämta på lilla caféet nere i byn
och sen gissar jag att vi kommer att komma hem rödrosiga och glada
efter massor med pulkaåkning i parken lite senare idag!
Jag tycker minsann att det ska bli lika roligt 
som busbarnen!

Mössan är på för ovanlighetens skull, men ser håret ut som en riskvast, så finns det ingen återvändo! skrattar Imorgon står hårfix på schemat och jag ska testa en ny färg... Håll tummarna att jag inte blir kycklingfärgad!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam, alla finisar!
Ha en helt underbar lill- lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...