onsdag 21 januari 2015

Himelskt god...

vegetarisk tacogratäng Coop

Min första!

Min första riktigt vegetariska rätt har jag lagat idag
och det blev ljuvligt gottigt! Det blev en tacogratäng med röda linser
istället för den vanliga färsen. Den enda av barnen som inte tyckte att rätten
var så där himelskt god, var Texas. Alla andra mumsade i sig för 
glatta livet!
Så helt klart godkänd!

Coop´s vegetariska tacogratäng
Receptet hittade jag i Coop´s medlemstidning som kommer i brevlådan. Klicka så blir bilden större om det är någon som är sugen!

Imorgon tänkte jag testa receptet på kikärtsbiffar som jag hittade hos denna 
fina bloggerska. Vi (hmmm, jag) vill att vi ska prova lite annorlunda maträtter
(även om vi äter nyttigt för det mesta, så snöar man ju in sig på det gamla vanliga, eller hur?)
och det finns ju hur mycket som helst! Vi kommer
aldrig i livet att bara äta vegetariskt, älskar kött, fisk och kycklig mm alldeles för mycket, men 
vi kanske kan byta ut lite och samtidigt få lite nya ljuvliga favoriter här hemma!

Nu kom älsklingen precis hem och han mumsar redan stående i köket
och tycker att det var så gott, så gott - så ett absolut godkänt recept!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam, så länge sötisar, nu ska Zasha
och jag ut på en kvällspromenad i snön! Resten av familjen ska spela spel tillsammans
(så klart at vi smiter...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...