fredag 9 januari 2015

Oj, det blev tydligen inte alls så...


Fredag igen 
och hemma hos oss har dagen försvunnit i en rasande fart!

Dagen började med ett riktigt härligt busväder med snö 
som fullkomligt vräkte ner, men 
tyvärr vararde inte lyckan så länge och nu är det barmark igen
och det blåser och regnar som i värsta höststormen.

Milton och jag laddade kylen inför helgens alla roligheter, filmer och mys
när de stora barnen var i skolan och hela huset är skinande rent. 
Perfekt början på ännu en weekend!

Jag har knappast sett röken av busbarnen sedan de kom hem, de leker, spelar
och för ett fasligt glatt liv där nere och alldeles strax ska vi hem en sväng
playdate med nybakta kanelbullar - mumsigt ska det bli!
...
Oj, det blev tydligen inte alls så...
Texas kompis J kom upp för en halvtimme sedan och sa att 
han hade ont i magen, två sekunder därefter fick jag springa med honom
till vasken i köket - han kräktes som bara den, stackaren!
Så jag har precis varit och lämnat honom hos hans mamma, stackars J, somnade direkt i soffan
när han kom hem,
och nu när jag kom hem, så hade Texas spytt ner hela toalettgolvet!
Flickorna, Milton och jag mår strålande och förhoppningsvis mår killarna det 
snart också - ingen som helst bra start på en weekend!
(Men positiv som jag är, så kanske det ordnar sig ändå, helgen har ju bara börjat)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam, alla fina, hoppas
att er fredagskväll börjar betydligt bättre!
Nu ska jag sätta mig sidan om vår store gosse, som jag har bäddat ner i soffan, sen får vi se
hur kvällen blir, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...