måndag 19 januari 2015

Gott och ordentligt nyttigt....




Äntligen måndag!

Oj, nu har det gått så där många dagar igen sen jag hade tid att
faktiskt sitta ner ordentligt framför datorn! Men jag har hunnit med desto mer
på annat håll. Ibland är det inte så dumt det heller!

Vi har haft fullt upp hela helgen med play dates för alla barnen, både här hemma 
och hemma hos klasskompisarna, vi har varit en sväng i vackra Helsingborg
och hämtat en enorm stentavla till hemmet (jag visar sen), så klart hann
vi med en runda till Ikea också (ljus kan man väl inte handla hem för många av)
och så har vi bokat hit en av älsklingens kompisar som kommer på fredag
och stannar för en rolig weekend!

Nu kom busbarnen precis hem ifrån skolan och alla ville ut och leka i snön, men
trots att det har snöat hela dagen idag, så är det ingen snö som ligger kvar. Kanske, kanske
kan vi få lite vackert vinterväder lagom till helgen! Det är nämligen 
bara några dagar tills jag fyller år
- och det är alltid snö på min födelsedag!

Dagens frukost försvann i ett nafs!

Nu ska jag strax ta en runda till matbutiken och handla hem lite gott
och nyttigt tänkte jag. Vi har bestämt att vi ska försöka äta ordentligt nyttigt
med mycket proteiner, fisk och grönsaker och jag har en lång inköpslista och har 
googlat massor med nya recept! Så många recept att prova, att jag minsann inte
vet vad vi ska tillaga först!
Och äntligen kom vår nya tvättmaskin! Så ni kan väl gissa vad jag ska syssla med
ikväll - tvätthögarna är enorma! Men jag är så glad, så glad
för vilken pärs att vara utan tvättmaskin...

Ha en fantastisk mysig måndag, sockertoppar!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...