onsdag 22 juli 2015

Familjelivet svävar ju inte alltid rundor på ett rosa moln...






Varför ska man hinna med en sak när man kan hinna med betydligt fler!
 På en endaste dag.

Vår onsdag började med regn och riktigt ruskväder, men jag tyckte ändå att vi 
skulle hitta på något kul.
Så jag kom på - jordgubbar!
Vi bara måste plocka jordgubbar för första gången som familj.
 

Den mycket trevlige jordgubbsbonden förklarade på världens sötaste sätt hur
reglerna var, där ute på åkern, för busbarnen. 
Inte springa i raderna, håll er till ert radnummer, flytta den vite pinnen när ni 
plockat färdigt och hoppa absolut inte över raden med jordgubbar.
Det gick ju finfint i ungefär 30 sekunder!
Bianca for fram som en härlig ångvält med Milton efter sig, jag skrek att de 
skulle stanna, Zasha ropade på Bianca att
sluta bums och Texas (som var värst) förklarade att han minsann, om inte Bianca slutade bums, skulle (typ) anmäla henne för vår trevlige jordgubbsbonde.
 




Nytt Pippitält till lillgossen fyndade vi på loppisen!

Det var den värsta jordgubbsplockningen ever.
Men när vi kom hem tänkte jag att vi minsann inte skulle behålla dagens mood, istället
packade jag in de hemska busbarnen i bilen och tog med dem till havet!
De älskar ju havet och med lite annat att tänka på, så kanske de kan bete sig bättre
än vid de goda jordgubbarna!
 



Efter havsbad, jordgubbar ifrån hell, så kan jag säga att vi faktiskt haft en ljuvlig kväll!
Barnen hjälpte mig att duka fint, älsklingen och jag gjorde hemlagad kebab för hela familjen
och hur som helst så har alla haft en underbar onsdag tillsammans!
 
Familjelivet svävar ju inte alltid rundor på ett rosa moln!
Även om man tror det, gör sitt bästa för att det ska se ut så 
och ibland intalar sig själv att det är så.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...