torsdag 16 juli 2015

Halsfluss...


 
Dagen blev inte alls som vi hade planerat!
 
För imorse vaknade lillgossen precis lika febrig som de senaste
dagarna och vi vet ju att våra älskade busbarn har en underlig förmåga att
sova bort sin förkylning och vara precis lika friska som vanligt dagen efter.
Så jag tyckte inte att detta febertillstånd var normalt!

Så istället för att åka till Hembygdsparken så åkte vi till läkaren
som snällt kikade på Milton, stack honom i fingret, kollade febern och konstaterade att 
vår lilla sötis har fått halsfluss!
 




Så vi bokade av vännerna, for iväg till apoteket för att hämta Miltons medicin
som jag blandade ner i päronmilkshake och gav honom, sen blev han genast lite bättre.
Mamma hade läkartid för sitt nyopererade öga i Ängelholm
och alla barnen ville följa med, trots att vi fick skippa Hembygdsparken och den
 planerade grillningen. Så vi körde dit,
gick en runda ner på stranden vid vackra Klitterhus, barnen ville äta 
Happy Meals´ i solskenet och se på båtarna i hamnen.
 





Det blev en ganska så lyckad torsdag ändå men jag har aldrig sett Milton så sjuk
 som han är just nu.
Det känns riktigt hemskt!
Han somnade i bilen hem, sov hela tiden fram tills nu ikväll och trots att vi har 
tittat till honom varje halvtimme, så hittade jag honom sovandes i trappan just nu!
Han orkade inte ta sig upp, sa han...
Nu bäddade vi ner honom i soffan sidan om oss, han ska få sin antibiotika
och sen tror jag att jag åker iväg och handlar hem glass.
Läkaren sa att det inte spelar någon roll
 vad han äter, bara han äter!

Kraaaaaaaaaaaaaam, 
ifrån en mycket orolig mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...