onsdag 29 juli 2015

Fattar n a d a ...




Tjingeling Darlings!

Ännu en dag i naturen blev det igår. Det finns ju inte så 
mycket annat roligt för mig att hitta på med de små busiga när regnet 
dyker upp titt som tätt. Men vi klagar absolut inte
- alla älskar att vara ute i Sveriges vackra natur, i ur och skur!
 Och det måste man som mamma vara glad för i dagens IT- samhälle.

Våra barn är alldeles för duktiga på allt som rör datorer, t o m Milton som är 4 år, men 
en härlig blandning av allt är det bästa (enligt mig då) och busbarnen
 såg ut som levande frågetecken när jag 
berättade att, när jag var liten, så hade jag varken dator, mobil eller några chattfunktioner!
De sa att de fattade nada (spanska för ingenting)...
 skrattar

Denna kanariegula skylt har jag minsann aldrig sett förrut! Varning för farliga strömmar!







Idag har vi varit en, eller ännu en, sväng till Halmstad, barnen ville leka på Maxi´s lekhörna så 
mamma och jag tänkte att lite mer shopping kan ju inte skada och samtidigt 
blir barnen glada och nöjda, får komma ut lite (trots regnet) och sen kan vi mysa med en kul film
när vi kommer hem. 
Men Texas ville absolut inte leka (han tycker att han är på tok för gammal) så istället passade han och jag 
på att mumsa på onyttigheter på cafeét när mamma gjorde stan...
Taa daa, perfekt planering!
 


Nu ska vi mumsa på lite annat gott 
- fläskfilé med gräddstuvande färska kantareller
och godaste penne- pastan!
Åååååååh, gissa om jag längtar...
Hela huset doftar underbart redan!


 Kraaaaaaaaaam alla fina som orkar titta in här!
Hoppas att ni har haft en ljuvlig onsdag, sötisar
och att ni sussar sött inatt! 
Så ses vi imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...