fredag 13 juni 2014

Ååååh, vad vi är lättade just nu...


Lillgossen mår inte bra!
Inte bra alls faktiskt.

Han hade nästan 40 graders feber igår och han vaknade med 
jämna mellanrum i natt. Både älsklingen och jag tyckte att han var så
pass hängig och febrig imorse att vi åkte till akutmottagningen med honom.
Milton klagade på att han hade väldigt ont i bakhuvudet och
kombinationen med feber och ont i nacken kan 
ju vara så farligt som hjärnhinneinflammation.
Vi vågade minsann inte chansa.

Men efter ett supersnabbt mottagande, halsprov, blodprov
och febernedsättande så fick vi beskedet att lillgossen har fått
halsfluss! Som tur är var det inget värre.
 Ååååh, vad vi är lättade just nu!

Så nu är vi hemma och älsklingen har kört till arbetet. Milton är nerbäddad
i soffan och nu väntar jag på att de stora busbarnen ska komma hem efter skolan.
Eftersom Milton mådde så dåligt i natt så kom jag helt av mig
och the tooth fairy glömdes helt bort.
Så nu ska jag snabbt packa in Zashas present och byta ut den mot hennes 
tappade tand som hon gömt under kudden!
Även the tooth fairy kan ju flyga vilse ibland, eller hur!

Kraaaaaaaaaaaaaaaamelikram, 
sötisar, njut av dagen
och kanske har ni roliga planer
 inför denna fredagen den trettonde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...