tisdag 3 juni 2014

Sötaste blomsterkransarna...

Midsommarpyssel!

Jag har ju glömt att visa er pysselsakerna som jag handlade
hem förra veckan! Egentligen var det bara meningen att gå ner till lilla leksaksbutiken
för att köpa födelsedagspresent, men när jag såg alla de fina blommorna de
nya ägarna hade tagit in, så visste jag direkt vad jag skulle göra
- sötaste blomsterkransarna till flickorna!
 

Grön ståltråd, naturvita sidenband och vaxblommor - et voilá, sen är det bara att vira!

Det går ju så klart att köpa färdiga också, men jag tyckte det var roligare att göra egna och så fick jag dem precis som jag ville ha dem!


Zasha och Bianca blev jätteglada och vill tvunget ha dem på
skolavslutningen också! Lagom nätta små kransar till små bustjejer!
Jag tror nästan att jag ska göra några till i lite gulliga pasteller.
 Gulligt till sommarens alla fester och festivaler.

Nu ska jag och Milton hoppa in i duschen, Milton 
vår lille sjusovare vaknade precis, sen
ska vi ner på stan och hämta paket. De stora busbarnen är på utflykt med
skolan idag och har säkert massor med skoj! 

Vi har ännu en härlig kortvecka att se fram emot!

Kraaaaaaaaaaaaaaam, sötisar, 
hoppas att ni är pigga
och på ett strålande humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...