torsdag 19 juni 2014

Full fart som vanligt...

Ett sent godmorgon 
men bättre sent än aldrig!

Idag vaknade vi till regn och rusk, det fullkomligt 
stormar ute, men det passar mig utmärkt.
För idag far jag rundor inne, dammsuger och tvättar golv
och det var verkligen på tiden.
Trädgården blev midsommarfin igår
och nu är det bara hemmet som ska piffas till också.
Ja, lite annat ska jag pyssla med idag också, bl a ska tårtan
bakas och göras blommigt fin, jordgubbar och lax ska inhandlas 
och jag hade tänkt att pynta lite gulligt ute 
på terassen, men det får tydligen vänta tills imorgon.

Full fart som vanligt, men jag skulle inte vilja ha det
på något annat sätt!
Nu är det dags för tvätten och sen måste barnen och jag ta en 
runda förbi leksaksaffären. På lördag är det flickornas tur att
gå på kalas och flickan som fyller år tycker om att pyssla
så någon rolig pysselbok och lite söta pennor står på inköpslistan.
Sen borde vi handla lite gott till morgondagens 
pic nickorg när vi ändå
är i gång!

Vi måste även välja ut kläderna tills imorgon och kransarna ska bindas...

Kraaaaaaaaaaaaaaam, sötisar, 
ha en strålande vacker torsdag!
(det kan man ha även om det regnar lite)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...