tisdag 24 juni 2014

Jag har ju all tid i världen...


Det blir en tisdag i solsken!

Vi startade med färska ostfrallor ifrån lilla kondiset
och kall mjölk - mums säger jag bara!
Jag har börjat dricka mjölk igen (jag vet inte när jag slutade faktiskt, men drack nog inte det på
många år) men oh my, så gott det är!
Speciellt när man vaknar på morgonen.
Iskall mjölk ska det vara.
Och gärna med en grov smörgås, något riktigt gott pålägg och färska grönsaker.
Sen kan morgonen bara börja på ett strålande bra sätt!

Black Lace - en fläderblomsbuske som ger svagt rosa blomklasar! Aaaah, romantisk fläder, så gulligt!

Idag är det ju tisdag och denna tisdag kunde inte starta bättre
- jag är på ett hiskeligt pysselhumör!
Jag bara längtar att få måla någonting.
Ja, inte måla en tavla då, utan bättra på husfasadens färg, bättra på ytterdörren, flickornas
sekretär ska få bli vackert vit med nya fina handtag
och egentligen har jag börjat att fundera på
vita trädgårdsmöbler.
Jag vågar knappt säga det sistnämnda
- jag har ju precis lackat om bordet nästan svart, dynorna är svarta
och parasollet också så klart!
skrattar
Älsklingen får dåndimpen om jag säger att jag tänker måla om
trädgårdsmöblerna igen!
Kanske bäst att bara göra det.
Jag har ju 2 veckor på mig, innan han hade tänkt att ta semester.
Jag har ju all tid i världen!

Idag ska jag också plantera våra nya vackra fläderbuskar!
De är väl inte några direkta buskar ännu, men förhoppningsvis är de det nästa sommar.
Och då ska vi göra rosa flädervin och njuta av till nästa års kräftskiva.
Planer, planer - de tar aldrig slut, eller hur!

Nu måste jag ner i källaren och leta ibland alla färgburkar!

Kraaaaaaaaaaaaaaam, solstrålar,
ha en ljuvlig tisdag och hoppas att ni har massor med roligheter inbokade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...