onsdag 25 juni 2014

En sådan där desperat hemmafru...


Sent kikar jag in här idag,
men denna onsdag, 
som jag trodde var torsdag, försvann
på något underligt vis!

Visst har jag hunnit med tvätten, tagit emot spännande paket ifrån vårt kära España
och guidat runt mannen ifrån brandskyddsenheten (tror jag att det heter) i huset, men
annars vet jag inte vad vi har sysslat med riktigt.
Jag som hade mycket planerat kom helt av mig med
 alla dessa (två) män här hemma!
skrattar

Nä, så farligt var det minsann inte, men ni vet hur det är
när man har saker att göra som man planerat (målningen t ex) och så har man olika 
möten inplanerade på helt knasiga tider som ska passa in.
Ja, där blir det problem, ialla fall för mig.

Jag kan ju enkelt sitta i trasiga målarbyxor, i ett gammalt
urtvättat linne, som visar alldeles för mycket hud både här och där och kladda
 med färg, men det går ju inte
lika bra att släppa in varken budkillar eller någon branskyddsinspektör
i samma mundering!
De hade ju trott att jag var en sådan där desperat hemmafru
med på tok för mycket fritid.
Japp, jag har sett hur det går till i de där amerikanska serierna...

Så om jag fick massor gjort igår, så känns det absolut tvärtom idag!
Men, som sagt så är jag väldigt pigg på att sätta igång med måleriet imorgon igen.
Och nu har jag kommit på ännu mera projekt som ska målas!
Så det blir tidigt i säng ikväll för jag har mycket roligt att pyssla med imorgon
och sen har de loooovat sol och babyblå himmel!
 Kraaaaaaaaaaaam,
Hoppas att ni har en härlig kväll sötisar, 
och längtar lika mycket efter helgen som jag gör!

Och vi måste jag skicka massor med kramar till vackraste
lilla prinsessan i Finland! Busbarnen fick en ny liten kusin nu ikväll
och det ska bli så roligt att få träffa henne snart!
Vi längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...