tisdag 22 september 2015

Lite jobbsugen...


Ni undrar kanske om vi försvann där på loppisrundan
i lördags, men så är inte fallet!
Vi har bara haft så mycket inbokat och jag har hunnit 
med en hel del bus på egen hand.


 Loppis var vi förstås på och vi kom hem med 6 rustika pallar som stått i någon skola en gång i tiden.Vackra var de minsann inte, men de kommer snart att bli det! Eller i alla fall vackrare. För så klart ska de få bli vita så att de passar in i nya köket!


  
Vi har slipat de två första pallarna och redan efter lite sandpapperskärlek, så
såg det genast mycket roligare ut! Jag hade tänkt att lacka om benen också, men efter lite funderande så kanske de får vara som de är - grå med vitbetsade sitsar och ryggstöd.
Fast riktigt säker kan man förstås aldrig vara, jag kan ju alltid ändra mig...


Idag har jag gjort något som jag inte gjort på
evigheters evigheter - jag har varit på en intervju!
För ett nytt arbete.
Det blev så där tosigt spontant!

Jag såg en annons i torsdags, tyckte att det lät intressant, mailade in
min cv och så blev jag uppringd i fredags. Idag träffade jag en väldigt
härlig chef, vi skrattade mycket, hade en hel del gemensamt och mer vet jag inte just nu.
Så där enkelt kan det så klart inte vara! 
Med mer än 100 sökande
till samma tjänst, så kanske det är för bra för att vara sant, men
trevligt var det och det kändes kul att få känna att man fortfarande
får vara med i matchen!
(trots att jag varit hemma med våra små en hel liten evighet)
skrattar


Trots regn och rusk på busbarnens lediga dag (de hade studiedag) så har det varit
en väldigt rolig tisdag. Vi plockade äpplen och gjorde en smaskig äpplepaj med gräddglass.
Alla tog på tok för mycket så det var bara att trotsa rusket nu ikväll och bege sig ut
på en rask promenad. Imorgon är det skola som vanligt för barnen och jag
 har en videointervju att göra...
Mmm, jag blev tydligen lite jobbsugen, bara så där!

Godnattkraaaaaaaaaaaaam, 
alla söta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...