tisdag 21 oktober 2014

Diska i lyx...


Tisdag- igen!

Jag vet minsann inte hur tiden kan gå så snabbt!
Igår var jag totalt städtokig och hann inte mer än vakna innan
jag satt igång dammsugaren. Även tvätt, fönster, kök och badrum
fick sig en rejäl omgång och idag är hela huset skinande rent!
Det är ju inte precis varje dag man far rundor så där
så det är ju lika bra att passa på, eller hur?

Idag är det lite lugnare och istället har jag ägnat mig åt
att sortera och slänga alla tusen olika bra- att- ha- saker
ifrån diverse lådor. För konstigt nog hamnar alldeles för många saker
i kökslådor, gaderobshyllor och udda ställen hemma hos oss.
Och som tur är älsklingen på arbetet annars hade
han fått dåndimpen direkt!
Han är den värsta prylsamlaren ever! 
 Han kan inte slänga något, allt kan vara bra att ha en dag.
Så idag har jag släng massor, bl a gamla
trasiga mobiler, söndriga sladdar (älsklingen hade dött lite om han vetat) och själv
tycker jag att jag varit jätteduktig!
skrattar
 Och det allra bästa är 
- han kommer inte ha aning om vad som är borta!



Och jag har hunnit med ännu mera skoj och hämtat 
ett par nya paket, lite till flickorna och lite till mig.

En liten mjölkanna att ha till kaffet i glas som ser ut som ett riktigt mjölkpaket och ett nytt lyxigt diskmedel (!). Ja, jag vet att det är tokigt, och trots att vi har en alldeles ny diskmaskin, så älskar jag att diska för hand! Maskinen har vi använt 4 gånger...

Och visst är det lite gulligt när man får en personlig hälsning istället för en följesedel :D
Nu kom busbarnen hem ifrån skolan, så det är dags att sätta sig i bilen, mitt
hår ska få sig en uppfräschning och papper, lim och lite smått ska 
inhandlas för ikväll ska vi Halloween- pyssla. Jag har lovat barnen det, så 
det är lika bra att få det överstökat, annars tjatar de ihjäl mig snart!
skrattar

Ha en underbar dag, sockertoppar!
Kraaaaaaaaaaaaaaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...