fredag 10 oktober 2014

Godaste sushin...


Denna dagen har gått i en rasande fart!

Ikväll kommer älsklingens kompis ifrån grannlandet
(Finland) och jag har mest farit rundor, städat, pysslat med
tvätten
(gaaaah, hur mycket tid i veckan lägger jag egentligen på tvätten... Säkert lika mycket som ett heltidsarbete!)
och ordnat i gästrummet. 
Men det ska bli superduperroligt att ha kul besök igen, och då har vi 
precis vinkat av bästa mamma!
The more the merrier, heter det ju.

Egentligen är jag inte alls stressad, eftersom jag har lärt
mig att killar bryr sig zero om städning.
Men som den mamma jag är, så städar jag så klart, fixar och donar
bäddar rent och har alldeles för många måsten på min lista.
Men man måste ju inte hinna med allt, eller hur?

Fast lite gott ska jag ialla fall hinna med att handla hem och även lite gyllende
bubbel ska läggas på kylning. Ikväll bjuder vi på godaste sushin
(kan ju passa när älsklingens kompis har bott och arbetat många år i Japan och älskar sushi)
och så har jag lovat de små att handla något fredagsmumsigt till dem.
Så nu ska jag svepa min cafe con leche och skynda
mig ner till matbutiken!

Ha en ljuvlig start på fredagskvällen, finingar och hoppas att ni passar på att mysa massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...