torsdag 30 oktober 2014

Halloween kan börja...




Pyssel, bakning och ännu mera pyssel!

Ja, på ett sätt så är det nästan det ända som vi sysslat med
och imorgon, så är busbarnens stora dag äntligen här
och Halloween kan börja!
 



Idag har barnen hjälpt mig i köket hela dagen, eller
 hjälpt och hjälpt, snarare tagit över helt! Snart
får jag väl inte vara där alls! Men det är kul att de vill så mycket
och faktiskt kan så mycket mera än man låter dem ibland.

Så ikväll är nästan allt klart, lite spindelväv och en krans på dörren ska upp, men annars så
känns huset lagom mycket pyntat.
(fast man vet ju förstås aldrig, kanske vill vi ha mera pynt imorgon)
Men det är kanske en bra idé att inte skrämma vettet ur alla
barnen som kommer hit imorgon!

Pumpan är klar och står nu ute på trappan!


Massor med godis har vi handlat hem, men visst var det roligt att vi hittade tandkrämstuber till barnen mitt ibland allt smågodis! Det gillade både barnen och jag! Och det stod något gulligt i stil med att "godis är gott, men man måste vara rädd om sina tänder också".

Mycket stolta mästerkockar som har gjort sitt allra bästa idag och hela gånget stupade i säng innan 20.00!
Snart är det älsklingen och min tur att sova skönhetssömnen, för jag gissar att det 
kommer att bli full rulle här imorgon. Vi för se om det blir
någon sleep over imorgonkväll, vi får se om jag orkar!
skrattar
 
Natti natti, alla söta!
Hoppas att ni vaknar pigga och utvilade imorgon
och på ett strålande fredagshumör såklart!
Kraaaaaaaaaaaaaaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...