tisdag 7 oktober 2014

Tomtar...


Jag har börjat!

Börjat att handla julpynt såklart!
Det är minsann likadant varje år
och för ett par dagar sedan så var jag inne på City Gross
och då stod de och packade upp julsakerna. Det gick ju inte att bara 
gå förbi!

En stor tomte på trappan säger väl att jag börjar närma mig 40- års krisen, kanske... skrattar

Jag som aldrig har varit speciellt förtjust i tomtar, kom hem med 2 stycken!
Fast den stora till trappan hade röd luva och vantar, men det tog
inte många minuter innan han hade fått ny färg.
Men annars tänkte vi ha en röd jul för jag saknade det i fjol.
Jag brukar blanda vitt, rött och beigefärgat pynt, men i julas skippade
jag det röda och det ångrar jag nu, mest för busbarnen skull.
Och idag köpte lillgossen och jag hem årets första 
pepparkakor och ååååh, så goda de var!
 
 
Idag är det mera höst ute än vinter 
(jag får längta efter julen ett tag till), det blåser nästan storm
och alla löven flyger och virvlar rundor. Jag hade tänkt att
 barnen och jag skulle
åka en sväng till Ängelholm, men nu
 regnar det så istället
stannar vi hemma, barnen får pyssla med leran jag köpte åt dem idag
och själv ska jag sätta igång med middagen
- höstsoppa fylld med nyttigheter.
 Det passar alldeles utmärkt en dag som denna!

Hoppas att ni njuter av tisdagen, sötisar!
Kraaaaaaaaaaaaaaaam!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...