tisdag 9 december 2014

Det värsta luciafirandet ever...


För mycket koffein!

Ja, det blev så idag, men eftersom jag vaknade 05.20, pigg som en mört
och visste att jag skulle upp vid 6- tiden ändå, så var det enda som räddade denna dagen,
när det blev morgon på riktigt,
- massor med kaffe!

Flickorna hade tandläkarkoll inbokat innan skolan började så det blev hektiskt
imorse, inte farligt, jag hade planerat, men ialla fall. Texas fick gå en halvtimme innan
han brukar (fast han tyckte att det var suuuuperkul, de spelande pingis tydligen), flickorna var klara innan det var dags att gå, men lillgossen, eller vår sjusovare, är betydligt svårare
att få upp på morgonkvisten.
Men Texas lyckades med lite omvispande i håret och pruttar på hans mage!
(munpruttar, alltså...)
Vi rusade in, alla tre, prick 7.40.

Efter en något stressad morgon så har dagen fortsatt i samma härliga tempo. Imorgon
är det första lussefirandet för alla de stora barnen gemensamt och jag har haft fullt upp med
att pricka av checklistan.
Det låter kanske som det var ingenting, men titta här...

Onsdag
 Texas, Zasha och Bianca lussar i tomtekläder och ska ha alla tillbehör, lykta, ljus, luva mm
Fredag
Texas lussar 3 olika gånger i skolan och ska ha tomte dräkt med tillbehör (han ska även lussa för flickornas klass)
Fredag eftermiddag
Alla tre lussar på äldreboendet och ska ha lusselinnen, skjorta, glitter och ljus
Måndag
då är det dags för Texas igen och denna gången ska han vara tomte och lussa för alla föräldrar och syskon på kvällen

Detta kommer helt klart vara det värsta luciafirandet ever...
skrattar
Och då har jag varit på en del i mina år!
Fast jag kommer nog att komma ihåg detta som toppenmysigt när veckan är över.

Det blir en tidig kväll, ikväll och det ska bli underbart
att bädda ner sig i en nybäddad säng - tänk vad enkelt det är!
Men först ska jag ta fram barnens skolkläder för imorgon och ladda
alla batterierna till deras fuskljus till lyktorna.
Men sen, sen kommer jag förhoppningsvis att sussa sött!
(jag kommer säkert drömma om julbordsdukningen - äääälskar våra nya bestick i guld!!!)

Hoppas att ni haft en lite mindre stressad tisdag, sockertoppar
och har njutit av dagen till max!
Jag är liiiite eld och lågor, eftersom det tydligen väntas en släng av snökaos
i natt.
Ååååh, vilken lycka om vi hade kunnat vakna upp till
ett vackert vitt landskap...

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...