onsdag 10 december 2014

Julmys de luxe...


Oj,oj vad det stormar ute!

Men gissa vad lyckliga alla blev när det mitt i allt
regn, började falla snö? Jag vet inte vem som skrattade mest
- jag eller barnen!

Nu kom det inte så mycket, men det spelar liksom ingen roll, det
är ju själva känslan som är det viktigaste.
Mys, julmys de luxe!

Idag hade jag tänkt att fixa håret, men med denna storm, plus regn
så kan det väl kvitta! Det är ju ingen som ser någon skillnad ändå.
Så istället har lillgossen och jag en heldag utan några som helst planer.
De stora barnen går direkt till kyrkis efter skolan och sen ikväll
kommer Milton och jag dit för deras lussefirande.

Barnes tomtekläder är klara och det ska bli så mysigt med lite lussefirande, mingel och glögg ikväll!

Kanske lika bra att jag förbereder kvällens middag redan nu. Det ska bli
kyckling marinerad i satay (jordnöt och kokos) med broccoli och jasminris
- jag blir hungrig bara jag tänker på det!
skrattar
Ja, middag för det bli och sen kanske vi tar en runda ut
trots regn och rusk. Det känns lite trist att sitta inne en hel
lill- lördag, eller hur?

Ha en underbar dag, sötisar och ta det försiktigt 
om ni ska ut och köra
i kaosvädret, som de flesta i Sverige har just nu!
Det är bättre att komma fram lite senare, än att inte komma fram alls.
Kraaaaaaaaaaaaaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...