lördag 20 december 2014

Lördag med Tingeling...




Fredagskaos!

Ja, på ett ungefär, så blev det precis. För med 8 helvilda
busungar så kan det väl nästan inte gå på något annat sätt!

Vår fredag började med  att vi gav lite kärlek till den stora bilen som
blev vinterservad och fick nya dubbdäck, jag var superduktig som målade
klart alla stolarna (jiiipppiiieee, vad glad jag är! Har haft det över mig hur länge som helst känns det som...), jag handlade 3 meter vackert linnetyg som ska bli vår julduk och sen handlade jag klart barnens klappar.
Någon som kan gissa om jag känner mig nöjd?
skrattar
Helnöjd är inte ens nära.





Alla barnen stannade tills lite över 8 och sen orkade vi inte göra mycket mera än att 
slötitta på tvn. Vi hade tänkt att laga någon ljuvligt god fredagsmiddag, men med så mycket pepparkakor, kanelbullar och andra onyttigheter i magen, ville (och kunde vi inte) få ner en endaste liten matbit till. Så vi skippade helt enkelt middagen.
Inget julgodis orkade vi  
(vi och vi, jag orkade minsann inte! Det hade blivit tokgalet med så många kletande barnhänder) 
heller med att göra, men som tur är så har vi hela söndagen på oss
att mysa med det! Det blir roligt att pyssla med det tillsammans med våra små
istället, i lugn och ro.
Man kan ju inte vara hela kvarterets pysselmamma jämt, eller hur?


Idag är det ett riktigt busväder ute, ösregn varvat med solsken och full storm! Men det
passar oss utmärkt som alldeles strax ska iväg och titta på den nya Tinkerbell- filmen. Barnen
frågar varje halvtimme, hur lång tid det är kvar!
skrattar
Sötnötterna.
Det blir popcorn, godis och mys i massor.

Tinkerbell

Ha en underbar lördag, alla fina, hoppas att ni har
massor med roligheter inbokade och njuter för fullt av dessa sista dagar innan jul!
Kraaaaaaaaaaaaaaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...