onsdag 10 december 2014

Första l u c i a firandet...



Lucia!

Lite tidigt, men med så många firanden, så måste man ju 
börja någonstans. 

Så idag bockade vi av det första på barnens lista (puuuust, äääntligen! Bara 5 kvar...) och det blev inte riktigt som jag hade planerat. Flickornas fröken ringde precis innan de skulle gå 
till kyrkis och sa att Bianca hade spytt flera gånger i skolan, så jag fick rusa dit
och hämta lillskruttan. Sen väl hemma så sa hon att hon mådde bra, men 
somnade sött i soffan
och sov i stort sett 4 timmar. Älsklingen körde hem tidigare och jag fick
 förbereda Texas och Zashas 
lussande.  

Lussefirande!






Det var supermysigt, men det blev så klart lite stress med Milton som for runt som en dåre med en av Texas bästa kompisars lillbror, samtidigt som prästen höll tal och berättade om Jungfru Maria, julbord skulle ätas, en baby skrek för fullt, luciatåget sjöng
och alla skulle mingla!
skrattar
Ska vi säga att jag är helt slut.
Men glad - superglad för det var trevligt 
när allt kom omkring!

Milton fick "stryk" men var lika glad för det! Han sa bestämt till kompisen att sluta, sen var det över.

2 gottegrisar som säkert åt minst 10 pepparkakor var!
Nu sussar alla barnen sött, älsklingen och jag ska 
se om vi kan hitta någon söt film att titta på innan vi typ rasar i säng, men först ska jag hälla upp
ett litet glas gyllende bubblor åt oss  
- det förtjänar vi minsann idag!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
och sov gott, alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...