tisdag 2 december 2014

Första bussturen...



Ännu en dag i julens tecken!

Jag passar på att förgylla våra dagar så mycket det bara går
och med små saker kommer man långt. Jag har börjat förstå att allt julande 
inte måste ske samma dag, det får gå långsamt. En dag bakar vi pepparkakshus, en annan blir
det lussebak och en tredje fixar vi entrén.
Innan var jag så där tokstressad första advent, allt skulle vara klart, men numera tycker jag att 
fönsterstjärnorna ska vara uppe då, allt annat får komma smygandes - mycket 
bättre för hälsan!

Äntligen, ääääntligen kunde jag klicka hem dessa fina till jul! De har varit slutsålda i en mindre evighet, men nu ikväll dök de upp igen! Jag är lite smått besatt av guldbestick (och allt annat också i guld för den delen) och har varit det i många många år, men nu när det har blivit poppis, så har jag börjat gå åt det silvriga hållet - knäppt, jag vet, men bestick få alltid vara i guld!

Idag har barnen haft ledigt ifrån skolan så de fick sussa så länge de ville
(fast de var uppe mycket tidigare än de borde), sen tog vi bussen (!) till tågstationen
och busbarnen var helt överlyckliga!
skrattar
(och jag skojjar inte)
Älsklingen tog min bil imorse eftersom han skulle iväg så tidigt (hans är på kontoret) så jag tänkte att det är enkelt att ta bussen till tåget där han lämnade den stora bilen och barnen som aldrig åkt buss innan tyckte att detta fenomen var lika roligt som att gå på tivoli!
Alltså, att se en sådan glädje av att bara åka buss hos de små var helt underbart.
Milton t o m pussade busschauffören och sa hur s(n)äll han var som körde oss!
Ja, ni kan väl gissa hur mycket hela bussen, inklusive chauffören skrattade och log så att
kinderna säkert kommer att ömma sött imorgon. 

Nu sover alla barnen ialla fall sött och imorgon ska jag hämta flickornas tomteklänningar inför 
lussefirandet, rosetter till deras hår ska göras finfina och kanske borde vi 
handla hem vår stora och ståtliga gran redan nu
- allt glitter, alla julkulor och barnens nygjorda smällkarameller väntar på att hängas upp!

Nu ska jag slänga mig i sängen, ta lilla datorn och titta på 
något ganska så avslappnande. Inga Hollywoodfruar eller liknande, utan kanske en bra
julfilm. Egentligen skulle jag komma på vad jag ska ge till världens bästa sambo, som fyller
40 år om två dagar, men jag är supernervös och skulle helst vilja boka in oss
någon tosig resort någon annanstans i världen!

Massor med godnattkraaaaaaaaaaaaaaamar 
till er alla sockersöta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...