måndag 8 december 2014

Ny tradition...




Ännu en ny vecka
och nu är det minsann inte så många kvar 
på detta året!

Hemma hos oss är det som vanligt fullt ös och jag hjälper busbarnen så mycket det
går med att förbereda deras kommande skolaktiviteter - en hel del arbete!
Texas tomtedräkt kom idag, så både den och hans lusseskjorta är nu strukna och fina, flickornas
lusselinnen är också klara, glitter, ljus och lyktor är inhandlade, så nu kan barnen 
lussa hur mycket de vill!

Pepparkakshuset är byggt och det blev faktiskt ganska så fint, trots att
Bianca tappade det färdiga huspaketet när vi kom hem ifrån affären
och vi fick fara ut igen och köpa ett nytt, som sedan jag tappade min mobil på...
Så klart gick det huset också i sönder, men vi fick ihop det.
skrattar
Ja, ja det hör väl till med lite kalabalik när det kommer till pepparkakshus, eller hur?
Det är väl lite charmen med just det hela.



Jag övar på att knyta dubbelrosetter som flickorna ska ha i sina hår när de ska vara tomtar! Det börjar likna något, men jag ska öva lite till!

Nu återstår bara att handla hem årets ståtliga gran och det hade varit roligt att 
hugga den själv kanske! Det finns ju ställen där man kan köpa en gran
och själv få fälla den
(för vi hade inte tänkt att ta med hela familjen ut i skogen och stjäla en precis skrattar)
så det kanske får bli en ny tradition! 


Nu ska strax Bianca och jag ta på oss jackorna och ta en runda ner till stan, 2 kul paket
ska hämtas och jag tror att det ena innehåller de efterlängtade guldbesticken!
Jag skulle kunna duka julbordet redan idag - bums!
skrattar

Ha en underbar måndagskväll, sötisar!
Kraaaaaaaaaaaaaam! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...