tisdag 16 december 2014

Ingen som helst stress...


Godmorgon sockertoppar!

Vi hade en underbart lugn start på vår nya vecka och igår var
det sista lussefirandet på barnen skola. Milton bestämde sig att somna 
direkt efter vår lilla eftermiddagspromenad och Bianca var så trött
att hon hela tiden frågade när hon kunde gå och lägga sig! Så istället för att gå hela
familjen, så följde älsklingen med Zasha för att titta när Texas lussade.
Det fungerade finfint det med!
Idag har jag lite småpyssel att göra, som att hämta ut ett par paket, hämta
Zashas nya jacka och sen måste jag se om jag kan hitta en liten burk med hobbylack i guld.
Den fina ostbrickan i marmor har ett fult svart, lite rostigt handtag
och det ska så klart få bli vackert guldskimrande!
Det kommer bli så mycket finare.



Nu längtar jag verkligen efter att duka inför julen och efter all den goda maten!
Men konstigt nog känner jag ingen som helst stress.
Och då har jag inte handlat alla klappar ännu, eller klätt granen färdigt
och sen har jag fortfarande 3 stolar som ska målas i vitt innan vi är
redo för jultomten!

Men en sak hann jag med igår och det var att boka hela familjen till 
den nya Tingeling- filmen som har premiär i helgen! Barnen kommer att bli
överförtjusta! Och det bli nog älsklingen och jag med. Det blir
ett mysigt avslut på höstterminen för de små som varit så enormt duktiga
i skolan och det kan väl inte bli en bättre början på jullovet för dem!

Nu ska jag skynda, för nu väntas det lite roliga måsten tillsammans med
lillgossen. Och det finns en chans att vi kan få snö här hos oss,
gissa om jag håller tummarna?

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
och ha en strålande vacker tisdag, raringar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...