tisdag 11 november 2014

19 dagar kvar...


Dörrkransen är inhandlad!

Ja, nu gick det inte att vänta längre och när Milton och jag var nere 
för att handla mjölk så var vi tvugna att kika lite på alla vackra
växter på torget och precis som förra året så hade de börjat att
binda fina kransar. Så nu har Bianca hjälpt mig att dekorera kransen med både
ljusslinga och bundit fast en stor svart sammetsrosett på den
och så klart har vi redan hängt ut den på dörren!
Men jag vågar minsann inte att tända den ännu (fast jag hade hemskt gärna velat), jag 
vill inte att våra kära grannar ska få dåndimpen direkt!
skrattar





Huset i Spanien och julen där! Jag hade tänkt att göra ungefär samma i barnens rum här hemma i år, massor med rött och vitt - en riktig Disney - jul!

Jag har även varit nere i källaren och smygkikat på alla våra
jullådor och redan nu har ett par stjärnor fått följa med upp. Jag tänkte faktiskt 
börja med att hänga upp en del, inte tända dem, bara välja ut var de ska få vara.
Idag är det ju bara 19 dagar kvar innan det är dags och förra året var jag tokstressad
och for rundor precis överallt samtidigt
- julstämningen skulle minsann infinna sig just den dagen!
skrattar
Det funkar ju inte riktigt så, eller hur?
Så i år blir det sakta men säkert framplockat och färdigt
och så den 1:a advent så smäller det!

Nu får jag sluta med detta julflamsande och skynda mig att hämta
Texas ifrån fotbollsträningen! Men sen fortsätter jag...

Kraaaaaaaaaaaaaaam, alla fina,
 ha en härlig tisdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...