lördag 8 november 2014

Helghumör...



Godmorgon alla solstrålar!

Hoppas att ni vaknat på ett ljuvligt helghumör och kanske har
massor med roligheter inbokade idag. Själv vaknade jag innan tuppen
och har redan hunnit duscha, sminka mig och snart
ska jag hoppa in i bilen och ta en tur till matbutiken.
Mjölken är slut och det går ju inte!
För vem har hört talas om café sin leche?
Nej, café con leche måste det ju vara.
(café sin leche är kaffe utan mjölk och con leche är med mjölk)

Idag är det avslutning på fotbollen för Texas och sen ska hela familjen
ta en runda till Halmstad (tror jag, ialla fall, planerna kan ju ändras). Jag är supersugen att gå
på loppis, men har inte hittat någon ännu när jag letat på nätet. Kanske
kör vi förbi någon spontanloppis när vi ändå är ute och kör. Lite mera färg
måste jag också inhandla. Färgen jag hade räckte precis till
3 stolar, men 3 står omålade och väntar.
Och det kommer att bli finfint!
Det är väl alltid roligt med lite förändring i hemmet! Och dessa
stolar har stått i över 2 år och väntat på att komma till användning.
Älsklingen skulle tvunget ha dem, men jag var tveksam - färgen, sötisar, färgen...
Helt fel enligt mig!
skrattar
Men nu kanske jag kan bli vän med dem, nu när de är vackert vita.

Nya stolar vs. nygamla, ommålade! Äntligen fick de gamla handgjorda stolarna ifrån Thailand någon funktion här hemma, och jag tror att t o m älsklingen kommer att bli nöjd med resultatet. De är 100 ggr bekvämare att sitta på än de andra "moderna" och bara en sån sak...

Texas var hos kompisar igår, och flickorna hade kompis med sig hem så jag kunde måla i lugn och ro!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam, alla fina, ha en 
underbar start på lördagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...