tisdag 4 november 2014

Petitesser och städning...


Kvällen är här
och jag ser verkligen fram emot att krypa ner i en 
nybäddad säng efter en hel dags städande!

När jag vaknade imorse med regnet smattrandes mot rutorna så visste
jag precis vad jag skulle pyssla med
 - göra hemmet skinande rent!
Efter en helg fylld med mycket bus och många glada barn, så blir det ju ordentligt smutsigt, så
detta vad precis vad huset behövde och jag med tror jag.
För visst känns det extra mysigt att hemmet är städat, sängarna är nybäddade
och det luktar rent och fräscht överallt!
 
Och idag passade jag på att göra ibland- är- det- bara- nödvändigt- städning, som
att dammsuga och moppa under sofforna, tvätta av golvlister, duscha av
alla de stora palmerna (usch vilket arbete att flytta dem själv) och det värsta av alltihop
- rengöra och olja in skinnsofforna!
Soffgruppen är ju vit och och med tanke på hur många
 som använder den varje dag, så
måste man ju rengöra den ganska så ofta. 
Fast det visste vi redan när vi valde ljusa soffor, men
vill man ha ett ljust hem så får man väl lida lite!
Och lida, det är precis vad jag har gjort idag, och svettats som en galning.
(gissar att jag kommer att ha träningsvärk i inoljningsmusklerna imorgon)
 
Trötta barn nu ikväll efter haft klasskompisarna med hem på bus efter skolan. Och jag ser att lampskärmen är på sniskan, det ska rättas till imorgon bums! skrattar Avskyr sådana petitesser :D
 
Alla busbarnen sussar gott sedan länge nu och jag ska snart 
göra detsamma, men först ska jag googla lite inspiration på matsalsmöblemang.
 Jag hade tänkt byta ut våra vita stolar mot andra lite bekvämare. Man måste ju kunna sitta
länge och njuta av maten, skratta mycket och bara ha det mysigt när vinterns alla
roliga middagar närmar sig, eller hur?

Godnattkraaaaaam
alla raingar!
Dröm vackra drömmar och hoppas att ni vaknar pigga och på 
ett strålande lill- lördagshumör imorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...