måndag 17 november 2014

Jul- feelings...

jul

jul

Näst sista måndagen i november
bjuder på ett jämngrått regn och ruskväder!
Så vad passar lillgossen och jag då på att göra 
 - vi tar på oss regnstövlarna och traskar 
iväg till vår vackra park!
 
jul feelings
 
Helgen har varit hur mysig som helst och vi hade tänkt
att åka på julmarknad igår men vi struntade i det (det regnade och blåste precis hela dagen)
och hade en riktig familjedag hemma istället. Jag handlade hem
pepparkakor, glögg och jultidning. Och sen fick jag minsann ta ännu en tur
till matbutiken för både älsklingen och jag fick så mycket
jul- feelings att vi bara måste ha lutfisk med kokt potatis, brysselkål
och godaste såsen med kryddpeppar!
skrattar
Ja så kan det gå när jultidningarna visar alldeles för mycket gott!

jul

jul

jul feelings

jul feelings

jul feelings

Och sen har jag fortsatt att smyga in mera julprylar i hemmet och bytt
ut det rosa i flickornas rum mot juligt rött. Nu ska jag alldeles strax fortsätta
i deras rum, men jag måste leta upp flera spik. Våra väggar är hårda som sten
(de är putsade tegelväggar ifrån 20-talet)
och direkt hopplösa när det kommer till att sätta upp saker, men skam den
som ger sig så lätt!
Tavlorna ska upp, så det så.

Ha en härlig måndag, sötisar!
Kraaaaaaaaaaaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...