måndag 24 november 2014

Pepparkakor...


Våra helger försvinner i en rasande fart!
 
Och det går ju inte, inte nu när man verkligen behöver
så mycket helg som det bara går.
Allt ska ju förberedas inför första advent och jag som tyckte 
att jag hade all tid i världen börjar ändra uppfattning
om den saken!






Men vi har hunnit med en hel del ändå, bl a pepparkaksbak
(jag hade ju loooovat de små), barnen har haft kompisar hemma hela helgen, fotbollsträning
och lite adventsplanering. Och sen har jag fått älsklingen att lova mig
att ikväll flyttar vi på möblerna i hallen. Det stora vita skåpet och pianot ska få byta 
plats - tror jag ialla fall!
skrattar
Det kan ju hända att det inte blir som jag hade tänkt mig
och det är en hel del kilon att flytta rundor på!



Idag öser regnet ner utanför så Milton och jag ska vara inne
och fortsätta att ändra. Jag har letat som en tok efter våra små
julgranar men jag börjar ana att de är kvar på Mallorca. Även den stora
ljusslingan till granen verkar vara i huset där nere så jag får väl
ut och handla nytt. Stackars mig...
Jag skulle ju kunna handla julpynt året runt!
 
Kraaaaaaaaaaaaam, alla sockertoppar!
Ha en toppenrolig start på sista veckan i november! Sen är det
minsann vinter - äääääntligen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...