måndag 10 november 2014

Första lussekatterna...



Ny vecka och hos oss har det varit
riktigt grått och vi har inte sett skymten av en endaste liten solstråle!

Men för att det är grått och trist ute, så betyder det ju inte att det behöver
vara tråkigt inne.
 Idag håller jag på att tvätta fönster i flickornas rum, samtidigt som jag håller
koll på ugnen. Barnen har söta D med sig hem ifrån skolan och alla
håller på att göra lussekatter (katter och katter, snarare stjärnor, igelkottar och hjärtan) och ni kan
ju gissa vad roligt de har det!
Och hur mycket det kladdas och kletas.
Ett tips är att inte dammsuga och torka golvet innan man ska ha 
bakmåndag!
skrattar
Det hade jag tydligen ingen aning om...
 

Och om vi har varit inne hela dagen idag, så var vi ute nästan hela
dagen igår - ute i skog och natur!
Det är minsann ljuvligt det med.
Ååååh, tänk bara när den första snön kommer, som jag längtar!





Nu ska jag fortsätta med fönsterna och sen ska jag hämta ut
ett par roliga paket, bl a nya fina tavlor till flickornas rum och så måste jag 
sätta upp den lilla nymålade hyllan också. Jag har börjar att städa bort lite av
allt det rosa i deras rum, för snart kommer det röda, juliga in!

Ha en mysig måndagskväll, raringar!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Gillar att läsa din blogg- vad jobbar du som? Vet att du skrivit att ni bott på Mallis, kan ni tänka er flytta tillbaka...? Skriv gärna ett inlägg om det :)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...