torsdag 25 juni 2015

Flädervin...



Ingen sommar och ingen sol, men man kan ju inte 
deppa ihop för det!

Torsdag och vi håller på med diverse pyssel, som vanligt. Vi hade
gärna cyklat till sjön för att bada, men vi får snällt vänta en vecka till, så 
istället försöker vi sysselsätta oss med annat.
Så idag har Texas och jag tagit en långrunda med cykeln, ut på landet
och letat efter fläderblommor!
Så klart är vi lite tidiga, blommorna har inte riktigt slagit ut helt, men 
när jag har fått för mig något så vägrar jag vänta!
Jag har fått för mig att göra riktigt gott flädervin 
till kräftskivan.



Flädern är inte färdig på de flesta ställen, men snart så och då kanske jag gör ännu en sats! Det är ju lite roligt att ge bort också om man ska gå ut på galej hos goda vänner i höst, eller hur?

Jag gjorde flädervin precis när vi kom ifrån Mallorca för ett par år sedan och det enda
alla kunde klaga på, var att jag inte hade gjort mer!
Åååååh, det smakade och doftade ljuvligt gott av sommar!
Så det är dagens pyssel.
Och denna gången tänkte jag göra ca 20 liter så att det räcker länge, länge.

Nu måste jag ta en runda till matbutiken och handla hem socker, jäst och lite 
annat smått och gott inför helgen. För trots att det ska vara mesväder imorgon så tänkte 
jag förbereda för fredagsgrill.
Man har ju inte roligare än man gör sig!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!
Ha en underbar torsdag, sockertoppar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...