tisdag 16 juni 2015

Snart midsommar...



Sent tittut här idag, men jag har
 så mycket för mig!
Jag förbereder inför middsommar så klart.
 
Idag har mamma, Milton och jag varit ute och shoppat, igen.
Vi hade tänkt att handla hem fredagens mat, men när vi väl kom till matbutiken, så
hittade vi inget av det vi skulle ha. Istället började vi kika i 
klädesbutikerna och hittade massor med roliga fynd!
Fynd både till oss själva och till barnen.
Vi får helt enkelt handla hem midsommarmaten imorgon istället.
För mat ska vi väl ha!

Vi hade tänkt räkor, grillad laxfilé och lite sill.
Godaste jordgubbarna, len vispad vaniljgrädde och mjuka
nypotatis med smör och färsk dill, inget svårare än så.
Och så klart ska vi dansa runt midsommarstången 
hela familjen!
Sen måste vi ju duka lite extra fint också och göra våra egna kransar
till håret.
Så jag har en lång lista inför helgen!


Ikväll blir det film för älsklingen och mig, sen tidigt i säng. Imorgon
tror jag att vi tar en runda till Halmstad och ser vad vi kan hitta för skojs. 

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam, sötisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...