onsdag 3 juni 2015

Så är det bara...

 
 
Buenas tardes, guapas!
Oh my, vad denna dagen har gått fort!
Milton älskar att gå till tandläkaren och tandläkaren älskar Milton!
Så är det bara.
Efter vi hade skickat iväg Texas till skolan och flickorna på utflykt,
(de skulle besöka tågmuséet och vårt favoritställe, Hembygdsparken i Ängelholm)
så var det lillgossens och min tur för hans årskontroll hos tandis.
Han sprang dit!
Tur att ingen av busbarnen har fått det minsta lilla av min tandläkarskräck.
skrattar
En liten gnutta av den och de hade fått tvingas dit!

Superglad liten prins hos tandis! Hon var chockad att han var så duktig, hade så finfina små tänder och jag var mest rädd - en mycket stolt fegis var jag alltså!










Vi har hann med en hel del annat också idag,
 så som,
 lite mathandling, en promenad i vår ljuvliga lilla stad, godaste (och enklaste) lunchen
vi mötte nya bekantskaper på väg till vår
matbutik, jag hann med att småprata med en av 
våra väldigt trevliga grannar (snart fd grannar) och ganska så mycket fönstershopping. 
(Tänk om man skulle kunna hålla sig till just - fönstershopping... Mycket bättre!)
Och jag har äntligen klippt gräset!




Och trots att vi har haft en utomordentligt mysig dag idag, så skulle
jag ljuga om jag sa att jag inte är glad att kvällen är här!
Det ska bli så skönt att gå och lägga sig tidigt och vakna upp till ännu en vacker
solskensdag. Jag börjar längta så smått efter helgen, sol, 
bbq och familjemys!


Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, alla sockersöta, 
nu ska jag sätta mig i soffan, se vad vi ska kika på för film
och jag tror nog att det blir ett glas iskall prosecco till oss lite större barn.
Det har jag minsann förtjänat, efter att
 ha brottats med det långa, våta gräset i trädgården idag!
Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...