måndag 8 juni 2015

Packa lite...

  Monday Morning!
Eller egentligen är det ju redan förmiddag, men god morgon, 
ialla fall, sweeties!

Vi vaknade till lite duggregn och grå himmel, men det var då det, för nu
strålar solen och genast blir man på bättre humör. Idag har jag tusen och en sak
att göra och jag har redan hunnit med att ringa till Miltons nya förskola
och fått reda på tider, inskolning mm, ordnat tråkiga pappersarbeten
och städat huset. Så man kan väl säga att jag har startat måndagen med buller och brak!
 
Jag har en tendens att skjuta på saker som jag inte
 tycker är så roliga till senare, men 
det känns underbart när jag väl gjort dem sedan!
Och så undrar jag varje gång, varföt jag sköt på det.
Ja, ni vet kanske hur jag menar.
Jag tycker nämligen det finns så mycket, mycket roligare saker
 att lägga min energi på!
(fast det kanske ni redan har märkt...)


Och jag har bestämt att denna vecka så startar jag med att tömma skåp till flytten.
För varför vänta och sen tokstressa. Jag har lite måleriprojekt (som vanligt) som jag ska 
ta itu med också. Jag planera så klart möbleringen i nya huset för fullt!
 
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, sen hämta måleriburken.
Det är lika bra att sätta igång bums!
 
Kraaaaaaaaaaaaaaaaam, alla raringar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...