måndag 22 juni 2015

Lazy Monday...



Tjingeling sötnosar!

Idag har vi haft en riktigt långsam måndag, inga egentliga planer, bara
lite matshopping, cafébesök och spontant blomsterinköp.
Vi var uppe för tok för sent igår kväll och sen uppe innan tuppen imorse, så
vi är nog lite trötta idag. 
Mamma, älsklingen och jag hade maratontittning på 
filmer så alla vägrade att gå och lägga sig. 
Det slutade med
att älsklingen förlorade och somnade i soffan, jag 
somnade en halvtimme innan slutet
(vilken amatör)
och mamma vann och såg slutet på sista filmen!
skrattar
Så vi kan bara skylla på oss själva.
 

 Så vi har ätit bakelser och druckit starkt kaffe på cafét och sen köpte vi med oss alldeles för mycket gott med oss hem också! Det får bli en lång promenad ikväll tror jag. 
Jag som är världs- sämst på att fika 
- vet knappt hur man gör!  
I Spanien fikade vi inte sött direkt, utan drack starkt kaffe och åt tapas, dvs småplock av mat.
 Mycket godare!


Älskar svarta Petunier - de ser ut som svart sammet! Och växer som ogräs.

Det enda nyttiga vi har gjort idag alltså, är att plantera blommorna jag
 spontan- shoppade idag!
Alltid något.

Nu måste jag köra Texas till fotbollen, sen för vi se vad det blir för middag
ikväll - precis lika svårt idag med matinspirationen!
Men jag kommer nog på något.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...